czwartek, 19 lipca 2012

64. Indie - trochę zepsuta (ale piękna!) niespodzianka

Ostatnio przybyła też przepiękna kartka z  Indii. Gdyby przyszła do mnie w lutym to patrzyłabym na nią godzinami i marzyłabym jedynie, żeby znaleźć się właśnie tam, o koło tej palmy!

6,714 km - jak na taki dystans 8 dni to nic!:D
A teraz dlaczego zepsuta? Ponieważ nadawczyni gdy tylko mnie wylosowała napisała do mnie wiadomość. I że bardzo się cieszy że mnie wylosowała, i że już wysyła kartkę.
Byłam tak zdziwiona, że na początku kompletnie nie połapałam się o co chodzi. Ale mimo wszystko mogę cieszyć się z tej pocztówki, bo jest naprawdę przepiękna! (czego zdjęcie niestety nie oddaje)

To może coś o językach tym razem: językiem oficjalnym w Indiach jest hindi. Język angielski pełni rolę języka pomocniczego, łącznikowego. Ponadto jest 21 języków konstytucyjnych, dopuszczanych jako języki wykładowe i urzędowe w określonych stanach assamski, bengali, bodo, dogri, gudźarati, kannada, kaśmiri, konkani, maithili, malajalam, manipuri, marathi, orija, pendżabski, nepali, santali, sindhi, sanskryt, język tamilski, telugu, urdu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz