czwartek, 16 lutego 2012

10. Tajwan: tajemniczy mundżak chiński *tag*

Postcrossing naprawdę mnie zaskakuje. Zaczęłam bawić się w tagi, bo nie mogłam znieść pustek w mojej skrzynce. A ostatnio codziennie znajduję w niej kartkę zaadresowaną do mnie :)
Dziś przywitał mnie tajemniczy zwierzak z Tajwanu.
Kartka przywędrowała z Tajwanu. Dostałam ją po 8 dniach od wysłania:)

Muszę przyznać, że nie wiedziałam co to za zwierzę. Wydawało mi się, że to dość ciekawy mix kapibary z sarną (:D) ale po sprawdzeniu angielskiego słowa "muntjac" wszystko się wyjaśniło. I cóż to do mnie przyszło? Mundżak chiński!

Mundżak chiński - jest to jeden z najmniejszych przedstawicieli rodziny jeleniowatych. Był to gatunek unikalny dla Tajwanu, jednak został też introdukowany na terenie Holandii i Anglii.
Podczas okresu godowego samce toczą walki wydając przy tym odgłosy podobne do szczekania i z tego powodu mundżaki nazywane też są szczekającymi jeleniami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz