wtorek, 7 lutego 2012

2.Taiwan: mangą kreślony

Wczoraj przybył mangowy Tajwan. Jestem pod ogromnym wrażeniem! Dlaczego? Ta egzotyczna kartka dotarła do mnie po 7 dniach (przebyła 8,793 km)! Dla porównania: 10 dni temu wysłałam kartkę do Holandii i dalej leci, natomiast wysłany przeze mnie Tajwan ma już na liczniku 15 dni i również dojść nie może.Tak więc jest co podziwiać:)
Tajwan 臺灣 to zwyczajowa nazwa Republiki Chińskiej 中华民国. Jest to państwo nieuznawane przez większość krajów, w tym przez Polskę. Chociaż jest to wyspa nieustannie  przekazywana z rąk do rąk, to
w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat Tajwan stał się jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się państw świata. Gospodarka stoi na najwyższym poziomie: mamy tu liczne zakłady przemysłu elektronicznego, spożywczego, stoczniowego, lotniczego, samochodowego, drzewnego...długo by wymieniać.
  Nie należy zapominać o tym, że Tajwan to przepiękna górzysta wyspa. Jak napisała Jasmine - nadawczyni mojej pocztówki: "That is, Taiwan is a worthy place to visit for you". Może rzeczywiście jest to kraj godny odwiedzenia? :)

Manga jest sztuką typowo Japońską, wiec kartka może nieco mylić. Gdy wyciągnęłam ją ze skrzynki, to rzeczywiście myślałam, że dostałam kartkę z Japonii. Należy pamiętać jednak, że Manga zdobyła ogromną popularność na całym świecie. Dodając do tego wszechobecne przenikanie kultur(wśród krajów sąsiadujących już nie wspominając;)) nie dziwi fakt otrzymania takiej pocztówki.
A manga jest tak znana, że właściwie mogłam dostać taką pocztówkę nie tylko z Azji ale również z USA bądź Francji.

I na koniec ciekawostka w nawiązaniu do poprzedniej kartki: obowiązujący na Tajwanie kodeks karny przewiduje wyjątkowo surowe sankcje za przemyt, handel oraz posiadanie narkotyków. Surowe w najwyższej swej surowości, z wliczeniem kary śmierci włącznie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz