środa, 15 lutego 2012

8. Australia: egzotyczne torbacze

U nas wielkie śniegi i zamiecie, a do mojej skrzynki zawitała Australia! Chyba jeszcze się tak nie cieszyłam jak dziś. Czekały na mnie dziś świetne kartki, a na widok kangurów skakałam z radości:D
Kartka przebyła cały świat (15,586 km) w 8 dni. Przebyła tę odległość prawdziwym kangurzym skokiem, jestem pod wrażeniem!
Dziś trochę o kangurach. Kiedyś słyszałam, że kangury są w Australii bardzo popularne. Tak popularne, że wybierając się na samochodową wycieczkę, spokojnie można spotkać parę kangurów. Tak jak u nas krowy na polach:)
Moim marzeniem jest zobaczyć kiedyś prawdziwego kangura (w naturalnym środowisku), więc z takiej kartki cieszę się podwójnie:)

Kangury dzielą się na ponad 50 gatunków zwierząt.
Nazwa kangur (ang. kangaroo) wywodzi się z australijskiego języka Guugu Yimithirr w którym słowo "gang-oo-roo" odnosi się do kangura szarego. Pierwsza wersja w języku angielskim brzmiała "Kangooroo", albo "Kanguru" i powstała 4 sierpnia 1770. Utworzył ją porucznik (później kapitan) James Cook nad brzegiem rzeki Endeavour. Błędna jest więc legenda o tym, że słowo kangur pochodzi od aborygeńskiego "Nie rozumiem Cię" :)
Naukowa nazwa rodziny Macropodidae pochodzi z greckich słów makrós i podós – "długa noga, długa stopa".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz